m.bidou@bilendi.com
+33 1 44 88 60 30
Marc Bidou er administrerende direktør for selskab Bilendi, som han grundlagde i 1999, hvor det oprindelige formål var at tilbyde virksomheder, som oplevede hvorledes kunderne i det nye internetmiljø, blev stadigt mere uforudsigelige, et middel til at intensivere loyaliteten hos disse kunder. Det var dette strategiske klarsyn, som lagde grunden til selskabets hastige vækst såvel internt – gennem starten på markedet for onlinepaneler, som eksternt – samt overtagelsen af flere førende selskaber inden for disses respektive markeder i Storbritannien, Tyskland og Marokko.
Marc spiller også en central rolle i relation til tunge kundeporteføljer – specielt inden for bank- forsikrings-, distributions-, turisme- og telekommunikationssektorerne.
I 1990 lagde Marc ud med at stille sit talent til rådighed for The Walt Disney Company, hvor han – i 1995 – blev forretningsudviklingschef for Disney Interactive (Europa, Mellemøsten & Afrika).
Han har en kandidatgrad i driftsøkonomi fra Université Paris IX Dauphine samt DESS-diplom i finansvæsen fra Institut d’Etudes Politiques de Paris og endvidere en kandidatgrad i strategiledelse fra HEC Paris.